Vivante Bekenkamp

Vivante Bekenkamp Nijhof Baarn

Woonwarenhuis Nijhof in Baarn was op zoek naar een ondernemer met een eigentijds concept voor de invulling van het segment woninginrichting. Een significante uitdaging in een woonwereld van zo’n 15.000 m2. Vivante Bekenkamp durfde het aan en opende hier een vijfde vestiging als shop-in-shop.

Klant

Vivante Bekenkamp

Projectdatum

202121

Het project in beeld

“De Visie in het ontwerp maakt voor ons het verschil.”

Vivante Bekenkamp

Bekenkamp Nijhof Baarn - Visievormgevers

Luxaflex vs Sunway

Twee competitieve merken naast elkaar. Subtiel contrasterend in zwart en wit. Voor de shop-in-shop van Vivante Bekenkamp waren Luxaflex en Sunway bereid om een stap verder te gaan. Speciaal voor Nijhof werden er stijlvolle displays ontwikkeld voor de raamdecoratie. Een proces waarin VISIEVORMGEVERS het ontwerp mee hebben bedacht en de samenwerking zijn aangegaan met deze toonaangevende merken.

Shop-in-shop concept

Voor Vivante Bekenkamp ligt de uitdaging van deze shop-in-shop voornamelijk in de doorloop van het winkelend publiek. Hoe trek je deze potentiële klanten naar je toe bij een instore concept zonder muren? Een advies- én een bespreektafel, beiden in de open ruimte. En toch voldoende ruimte én privacy creëren voor klanten en medewerkers. Het lijkt wéér gelukt….

Selecta Nederland

Selecta Nederland

Hoofdkantoor Dordrecht

Hoe bouwen we een gedateerd jaren zestig kantoor om tot een ‘state of the art’ resultaat? Een renovatie van het volledige interieur van het hoofdkantoor in Dordrecht. Dat was de droom van Selecta Nederland. Brandstore, bedrijfsrestaurant, vergaderruimtes, instructieruimte en het coffeelab zijn volledig gefacelift. Dat smaakt naar meer.

Klant

Selecta Nederland

Projectdatum

2018 – 2021

Het project in beeld

Sfeervol hospitality concept

Een diepgaande analyse naar wenselijke functies en noodzakelijke functionaliteiten bracht veel inzichten. Daar konden we direct mee aan de slag. Die zijn uitgewerkt in een sfeervol totaalconcept met diverse koffie- en cateringconcepten. Deze kunnen vervolgens door heel Europa kunnen uitgerold.

Verschillende koffieconcepten van Selecta werden samengebracht in een ruimte die ook nog eens als ontmoetingsruimte functioneerde. Een fikse uitdaging dus. Vier coffeecorners met een uniforme vormgeving, maar afwijkend in uitvoering van materialen, vormden de basis van de brandstore. Een collectieve barista workspace met een barfunctie completeerde de ruimte. Houten lamellen ontnamen de onrustige blik op het voorbijrazende verkeer. Een voltreffer. De ruimte is dagelijks bezet en wordt door de medewerkers gezien als dé ontmoetingshotspot van het hele pand.

Teamwork in optima forma

Deze fikse ontwerpuitdaging zijn we samen met Gripp Projecten aangegaan. Gripp was volledig verantwoordelijk voor de realisatie. VISIEVORMGEVERS voor het ontwerp en materialisatie. De onderlinge jarenlange samenwerking bewees ook hier zijn waarde. Als team goed op elkaar ingespeeld en gebruik gemaakt ven ieders kracht, waardoor het meest optimale resultaat is gerealiseerd.

Samenwerken brengt het beste resultaat voor de klant.

Tom Meeuwis, Gripp Projecten

Dit wil ik ook

Washin7

Washin7

Toen Frank Vekemans van Washin7 besloot om gelijktijdig twee volautomatische overdekte hypermoderne wasstraten te bouwen in Eindhoven en Roosendaal, was hij heel helder in zijn formulering. Van autowassen een feestje maken. Een overdekt was-, poets- en stofzuigparadijs voor de vierwieler. Het moest een ultieme belevenis worden. Een bijzondere ervaring en een superschone auto in minder dan 10 minuten.

Klant

Washin7

Projectdatum

2015-2021

Het project in beeld

Het roer om…

De bouw was al gestart en de materialen besteld. Of we ‘even’ een passend inrichtingsconcept konden ontwerpen. Een paar gesprekken later was duidelijk dat het roer om moest. Andere gevelbekleding. Mega visuals. Supergrote compacte teksten en een ander inrichting van het voorterrein. Om Washin7 ervan te overtuigen dat er een aantal ingrijpende keuzes gemaakt moesten worden, startte we met het maken van een 3D-model. Routing van de bezoekersstromen, kleurstelling van interieur, bestrating en ander zaken gingen op de schop.

Het resultaat was boven verwachting door het intensieve overleg en een sterke samenwerking. Dat was het begin van een jarenlange samenwerking. De eigenwijze en ongebruikelijke aanpak van deze visuele identiteit leverde veel positieve feedback op van, nog steeds terugkerende, zakelijke- en particuliere bezoekers.

Washin7 Venlo schetsen

Mooi is belangrijk, maar praktisch gaat voorop.

Dit wil ik ook

Delta

Delta

Business Center

Business Center Delta is gelegen op het Businesspark IJsseloord II in Arnhem, dat een hoogwaardige uitstraling heeft met een parkachtig karakter. De entree, loungeruimte, het restaurantgedeelte en het terras van het gebouw op de begane grond werden voorzien van een nieuw inrichtingsontwerp.

Klant

Gripp Projecten

Projectdatum

2019-2020

Het project in beeld

Logische en praktische indeling

Voor de inrichting van Business Center Delta was het maken van een vlekkenplan de start van het proces en een essentieel onderdeel van het ontwerp. Met een vlekkenplan is het meteen duidelijk hoe een indeling van het pand eruit komt te zien. Door de gekozen inrichtingselementen wordt er een inspirerende ontmoet- en werkomgeving gecreëerd.

Flexibel werken en ontmoeten

In de ontmoetingsruimte staan verbinding en sociale interactie centraal. Mensen kunnen een praatje met elkaar maken, een informele bespreking of korte brainstormsessie houden en tijdens de lunch gezellig bijkletsen.

“Business Center Delta heeft een MODERNE LOOK & FEEL en is Voorzien van alle faciliteiten.”

Rabobank

Rabobank Het Groene Woud Zuid

Klanten die moeite hebben met gebrek aan privacy. Voor medewerkers was de situatie soms onoverzichtelijk. En een gedeelte van de hal werd niet gebruikt. Elke vestiging van Rabobank Het Groene Woud Zuid had zijn eigen uitdaging. Kortom, de bankkantoren in Best, Oirschot en Son waren aan een update toe.

Klant

Rabobank

Projectdatum

2017

Het project in beeld

De uitdaging van een flexibel inrichtingsconcept

Bezoekers klaagden over het gebrek aan privacy. Tijd om de indeling eens kritisch te bestuderen en de routing te optimaliseren. Ook het toegankelijk maken van digitale informatie voor klanten was nodig. Aan VISIEVORMGEVERS te taak om te kijken of er substantiële stappen gemaakt konden worden ter verbetering van de situatie.

“Intensief overleg met de gebruikers zorgde voor de uiteindelijke oplossing.”

Karin – Rabobank Het Groene Woud Zuid
Rabobank Best - Visievormgevers
Rabobank Best - Visievormgevers

Roche Financieel Adviseurs

Roche Financieel Adviseurs

Piaggio concept

Financieel advieskantoor Roche verhuisde van een winkelstraat naar een kantoorlocatie op de eerste etage. Het leek een logische keuze. Tot dat bleek dat klanten moeite hadden om de vestiging te vinden. Na twee meetings en een mini crea-sessie met het eigen team lagen de oplossingen voor de hand. We gaan naar de klanten toe met frisse mobiele exposure. De keuze: een slim concept rondom een hippe Piaggio. Compleet met makkelijk te wisselen graphics. Gratis inzetbaar voor alle organisaties en verenigingen. Roche kweekt zo goodwill waar ze naar op zoek zijn. En ze zitten kort bij hun klanten. En de Piaggio? Die is bijna altijd wel ergens op een lokaal event te vinden.

Klant
Roche Financieel Adviseurs
Projectdatum

2015

Het project in beeld

In het oog springen

De verhuizing van de financiële adviseurs van Roche van een zichtlocatie naar een kantoorverdieping op de eerste etage was de aanleiding om te sparren over het verbeteren van de zichtbaarheid. Deze discussie en een individuele word-cloud sessie met de medewerkers legde vervolgens de unieke kenmerken van de organisatie bloot. Daarop ontstond een concept dat zowel voor de vindbaarheid als voor de communicatie gebruikt kan worden. In de conceptfase ontstond het idee om een originele Piaggio in te zetten om flexibel en on the spot met de doelgroep te communiceren. Een slim wisselsysteem zorgt ervoor dat de boodschappen snel gewisseld en voor een beperkt budget geproduceerd kunnen worden. Dat past bij het DNA van Roche: ontzorgen op financieel gebied.

Wie heeft hem niet zien rijden in het historische centrum van Oirschot? De knalgroene Piaggio van Roche.

Dit wil ik ook

Trespa International

Trespa International

Design Centre New York, Barcelona en Santiago

Met Design Centers in New York, Santiago (Chili) en Barcelona is Trespa International op de grote continenten aanwezig. Als marktleider voor geventileerde gevels zochten ze naar professionele exposure in deze wereldsteden. Locaties werden zorgvuldig geselecteerd om daarna omgebouwd te worden tot Trespa Design Centers. Hier konden vormgevers en architecten inspiratie konden opdoen, het eigen netwerk en hun relaties konden ontmoeten. Een inspirerend concept.

Klant

Trespa International

Projectdatum

2010-2013

Het project in beeld

New York kicks off

Hoe konden we New Yorkse architecten triggeren om een bezoek aan het Design Centre te brengen. Waar zouden ze behoefte aan hebben. Moest de focus liggen op productpresentatie? Op informatie of technische specificaties? In recordtijd werden studies gemaakt voor de inrichting. Steeds uitgaande van de uitkomsten van het onderzoek. Het resultaat mocht er zijn.

Barcelona next

Nog steeds draait het Design Centre in de hippe wijk El Born op volle toeren. Hier ligt de basis voor de expansie naar de Spaanse markt. Op de twee verdiepingen is ruimte om te werken, te ontvangen en te exposeren. En om de hoek is ruimte om heerlijk tapas met een lokale wijn te scoren.

And beyond… Santiago Chili

Aan Plaza Las Lilas in Santiago ligt het Design Centre voor Zuid-Amerika. Het Chileense team was erg te spreken over het ontwerp, de realisatie van dit inrichtingsproject en het projectmanagement op afstand. Alles werd keurig binnen de tijdsplanning gerealiseerd, zonder ook maar één bezoek aan de Chileense hoofdstad.

Aart-Jan van der Meijden

Commercial Director, 2010 – 2016

“Working with Hans is great fun. He is a source of inspiration and certainly a very creative person. We have worked together on many 3D presentations ranging from Trespa exhibition displays to the Trespa Design Centre in SoHo New York. Together with Hans, we have been able to visualize our brand and improve our brand image. Hans is challenging me to constantly go further and beyond and is able to always strike a nerve.”

Remon Veraart

CEO Trespa North America, 2010 – 2013

“Hans heeft over een langere periode verschillende opdrachten gedaan voor Trespa International. Twee projecten zijn me bijzonder bijgebleven, de creatie van een Design Centre in New York (USA) en Santiago (Chile). Hans was in staat om de commerciele strategie om te zetten naar een drie dimensionele ruimte waarin bestaande en nieuwe klanten werden geïnspireerd en geïnformeerd. Hans heeft een bijzonder talent om door indeling en vormgeving een ruimte te creëren waar mensen als het ware ingetrokken worden.

De merkidentiteit wordt in alle elementen verankerd zodat bezoekers een vanzelfsprekende maar toch verrassende ervaring krijgen. Hans was ook bij de uiteindelijke bouw constant nauw betrokken om te zorgen dat het uitgevoerd werd zoals bedoeld. Het New York Design Centre heeft tien jaar lang veel bezoekers getrokken die spontaan binnen liepen of één van de vele events bijwoonden.”

Trespa Design Centre in Santiago is nog steeds enerverende plek waar architecten en designers graag komen.

Dit wil ik ook

Visievormgevers - Branding Spaces

Contact

Moorland 4
5688 GA Oirschot
info@visievormgevers.nl
06-26758757

Handige links
Connect
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from - Youtube
Vimeo
Consent to display content from - Vimeo
Google Maps
Consent to display content from - Google