Kikkoman

Kikkoman

Bedrijfsrestaurant

Miljoenen mensen kennen en gebruiken de sojasaus van Kikkoman. Vanuit Hoogezand-Sappemeer worden de Kikkoman sauzen door Europa geleverd. Voor het nieuw te bouwen bedrijfsrestaurant had VISIEVORMGEVERS de beste ingrediënten.

Projectdatum

Kikkoman Foods Europe

Projectdatum

2021

Binnenplaats wordt bedrijfsrestaurant

De locatie en de uitgangspunten waren duidelijk. Dit bedrijfsrestaurant moest, naast een AH ToGo Foodmarket van Selecta Netherlands, ook ruimte bieden voor multifunctioneel gebruik. Lunchen, flexwerken, informele besprekingen, bedrijfsbijeenkomsten en digitale presentatiemogelijkheden zaten in het wensenpakket. En dat op een plaats waar voorheen nog een buitenruimte was. Door gebruik te maken van lichtgewicht, stapelbaar, maar mooi en comfortabel meubilair is de ruimte snel en simpel om te bouwen.

Helemaal zen

De Japanse roots zijn de rode draad in het ontwerp. De rustige en ingetogen Japanse sfeer met lichte kleuren en blank hout komen terug in de materialisatie. Het vilten akoestische plafond in combinatie met de juiste verlichting zorgt voor een prettige verblijfservaring in de 230 m2 grote ruimte. Inmiddels is het bedrijfsrestaurant helemaal in gebruik genomen en zijn de medewerkers helemaal zen.

“Het BEDRIJFSrestaurant is een sociale en hybryde hub voor lunchen, flexwerken, vergaderen en informele ontmoetingen.”

Hans van de Schoot


Decorette

Decorette

Van winkel naar showroom

Een nieuw concept voor winkels die goed draaien en er goed uitzien. Die vraag was een echte uitdaging. Wat maakt ondernemers succesvol? En waar is de klant naar op zoek? Stapels onderzoek en uitgebreide studies kregen vorm in een volledig nieuw concept met visie.

Klant

Decorette – Euretco

Projectdatum

2020-2022

Decorette retailconcept - VISIEVORMGEVERS
Decorette retailconcept - VISIEVORMGEVERS
Decorette retailconcept - VISIEVORMGEVERS
Decorette retailconcept - VISIEVORMGEVERS
Decorette-retailconcept-styling-VISIEVORMGEVERS-LR
Decorette retailconcept - VISIEVORMGEVERS
Decorette retailconcept - VISIEVORMGEVERS
Decorette retailconcept - VISIEVORMGEVERS

De tijd is rijp voor een nieuwe aanpak

Decorette wilde vernieuwen in een veranderend retaillandschap. Maar hoe die je dat? Wat is daarvoor nodig? Hoe krijgen we de Decorette ondernemers mee in die vernieuwing? De uitgebreide onderzoeken en inspiratiereizen van Decorette gaven wel de richting, maar niet de oplossing. Met ons eigen onderzoek en analyses completeerden we aangeleverd materiaal en wonnen we met een eigenwijs, maar overtuigend, concept de ‘pitch’. Niet zozeer de interieuronderdelen, maar de totale uitstraling, de verfrissende visie op retail en de veranderende werkmethodiek zijn de sleutels achter de vernieuwde aanpak.

Verkopen wordt adviseren

De werkmethodiek van Decorette was al aan het veranderen. De pandemie heeft dat proces versneld. Voor sommige ondernemers was het een bevestiging, voor anderen een nieuwe overtuiging. In het nieuwe concept is veel meer ruimte om echt met klanten in gesprek te gaan, door het toevoegen van werkstations. Zo is er de rust en tijd om complete oplossingen samen te stellen, alternatieven te zoeken en de ultieme oplossing voor klanten te bereiken.

Decorette-retailconcept-styling-VISIEVORMGEVERS-LR
Decorette-retailconcept-styling-VISIEVORMGEVERS-LR

“Van laten zien wat je hebt,

naar laten voelen wat je kunt”

Angela van Dongen, Formuledirecteur Decorette


Veldsink Adviesgroep

Veldsink Adviesgroep

Campus Nuenen

Een passende inrichting die aansluit bij de ziel van het bedrijf. Architectonisch was dit reeds gelukt. Een volledig gestript bedrijfsverzamelgebouw werd omgetoverd tot een strak vormgegeven kantoorpand. Maar hoe zorg je voor een functioneel en comfortabel interieur zonder ‘over de top’ te gaan?

Klant

Veldsink Groep

Projectdatum

2018-2021

Veldsink Adviesgroep bedrijfskantine - Visievormgevers

Op zoek naar de eigen ‘Brabantse’ sfeer

Veldsink wilden zich herkennen in het interieur. De uitdaging was om voor alle bedrijfsonderdelen een passende sfeer toe voegen en gelijktijdig de totale bedrijfsuitstraling te professionaliseren. Het nieuwe bedrijfsrestaurant soepel integreren in het totale bedrijfsproces met flexwerk en overleghoekjes gaf het project een extra dimensie. De geschiedenis van dit familiebedrijf, maar ook de doelen, drives en motivaties van directie en teamleiders, zorgden voor een diepere inkijk. Hoe gaan de organisatie en de medewerkers met bezoekers, klanten en met elkaar om? Na interviews met directie en teamleiders ontstond het concept “ENERGIEKE gastvrijheid”.

Perfect passend bij onze organisatie

Hoewel sommige keuzes buiten het persoonlijk smaakprofiel van individuele directieleden viel waren ze uiteindelijk, na aanvankelijke scepcis, bijzonder in hun nopjes met het resultaat. Een passende combinatie van werkmoraal en zakelijkheid versus gastvrijheid en familiegevoel. Deze schijnbare tegenstelling is volledig doorgevoerd in het ontwerp. Vormentaal, beeldtaal en meubelkeuzes zijn consequent gelinked aan het concept. Met een harmonieuze en functionele inrichting tot gevolg. Met een tevreden opdrachtgever en medewerkers tot gevolg.

“Zo mooi. dit hadden we zelf echt

nooit voor elkaar gekregen.”
Jeanette Veldsink


Flow Lab

Flow Lab Rotterdam

Interieurconcept designwinkel

Een compleet uitgeleefd bedrijfspand van 2.000 m2 omtoveren tot een eigentijdse designwinkel. Dat was de opdracht. Of eigenlijk de uitdaging. Een inrichtingsconcept voor een nieuwe designstore op een Rotterdams industrieterrein. Hoe zorg je voor een sfeervolle en passende ambiance voor alle grote design merken en hun collecties?

Klant

Flow Lab Rotterdam

Projectdatum

2019

Flow Lab Rotterdam - Visievormgevers
Flow Lab Rotterdam - Visievormgevers

De uitdaging van een flexibel inrichtingsconcept

Het stylistenteam van Flow Lab Rotterdam is uitstekend in staat om smaakvolle inrichtingen samen te stellen, maar een inrichtingsconcept voor 2.000 m2 is toch een andere uitdaging. Hoe verleiden we consumenten om alle hoeken van de vloer te bezoeken? Hoe geven we elk merk een passende ambiance? De filosofie van Flow Lab, om vaak van inrichting te switchen én meerdere design merken in één setting te mixen, maakte de uitdaging extra complex.

Transparante ruimtes

Door afwisselende organische en lineaire transparante ruimtes te creëren, worden aantrekkingskracht en geborgenheid steeds gecombineerd. De A-typische looproute in combinatie met flexibele en transparante afscheidingen, geeft de klant het huiselijke gevoel en de mogelijkheid om privé te zitten. Een geruststellende gedachte met effect.

Flow Lab Rotterdam - Visievormgevers
Flow Lab Rotterdam - Visievormgevers

“alles wat anders is en verandert,

Dat activeert je als ondernemer.”
Steef, Flow Lab Rotterdam


Henhouse Studio

HENHOUSE

Een vervallen winkelpand, pal achter Poppodium 013 in hartje Tilburg, transformeren tot een hip ‘kippenhok’. Een inspirerende plek die ruimte biedt om wat rond te scharrelen, ideeën uit te broeden en plannen tot leven te brengen. Maar ook een hotspot om potentiële klanten te prikkelen en uit te dagen. Kortom, een ‘vette tent’ creëren.

Klant

Henhouse

Projectdatum

2020

Henhouse Studio - VISIEVORMGEVERS

Terug naar zijn roots

Diederik Mutsaerts van DFLEM zocht een geschikt pand in zijn geboortestad Tilburg om een nieuw bedrijf te beginnen. Het liefst in de buurt van de locatie van de textielfabriek van zijn voorouders, die eigenaar waren van Mutsaerts Textielfabrieken.

Visievormgevers zochten mee en toetste of de bezochte locaties voldeden aan de gebruikswensen van het nieuwe bedrijf Henhouse. De zoektocht leidde tot een vervallen winkelpand, pal achter Poppodium 013 in hartje Tilburg. Een pand dat vroeg om een complete vernieuwing en renovatie. En om een goed gesprek met de verhuurder. Alle noodzakelijke aanpassingen werden geïnventariseerd en er kwam een deal met de verhuurder.

“KLANTEN vallen bij binnenkomst even stil en zijn een beetje jaloers”

Diederik Mutsaerts

Henhouse Studio - VISIEVORMGEVERS
Henhouse Studio - VISIEVORMGEVERS

Kippenhok om te scharrelen

Gezien de naam ‘Henhouse’ wilden we de locatie transformeren tot een hip ‘kippenhok’. Een plek die ruimte biedt om wat rond te scharrelen, maar ook om te eten en drinken. Ook was er behoefte aan een afgescheiden ruimte om ‘op stok te gaan’, ideeën uit te broeden en plannen tot leven te brengen. Zo’n ruimte kan wel wat rust gebruiken. Afscheidingen met veel glas zorgen voor de nodige privacy, terwijl contact met de andere ‘broeders’ mogelijk blijft.

Henhouse Studio - VISIEVORMGEVERS

“Ik wil gewoon een vette tent”

Een voor de intake opgesteld profiel en wensenpakket gaven richting en al snel werd duidelijk dat deze klant een ‘vet’ kantoor wilde. Een inspirerende plek en een hotspot om potentiële klanten te prikkelen en uit te dagen. Gesprekken, locatiebezoeken, handschetsen en moodboards leidden stap voor stap tot het gewenste sfeerbeeld en het feitelijke pakket van eisen.


Elho

elho

Elho is een van de Europese marktleiders van hippe en trendy groenbeleving in en om het huis. Ze hebben er een missie van gemaakt om de natuur dichterbij te brengen. Give Room to Nature. Om die missie te vertalen naar retail omgevingen biedt het team van VISIEVORMGEVERS de juiste expertise. Displays ontwerpen en levensecht visualiseren in de bestaande retail omgeving. Daar kan Elho hun relaties praktisch én realistisch mee overtuigen.

Klant

Elho

Projectdatum

2018-2019

elho renderingen winkelconcepten

Give room to nature.

Als een van de marktleiders is Elho continu op zoek naar inspirerende oplossingen voor hun retailnetwerk. Met elk een eigen merkidentiteit, verschillende winkelconcepten en beschikbare winkelmeters. En dus zochten zij een partner die moeiteloos kan schakelen als er weer een ogenschijnlijk onmogelijke opdracht ligt. VISIEVORMGEVERS vertaalt de bestaande Elho concepten naar een passende insteek of leggen een verrassend nieuwe versie op tafel. Zo blijft onze relatie fris en monter, net als de plantjes.

elho renderingen winkelconcepten

“We gaan voor De allerbeste retailoplossing, ÁLTIJD de natuur in ons achterhoofd.

elho renderingen winkelconcepten
elho renderingen winkelconcepten

Alles moet passen. Net als pot en plant.

Onze oosterburen hebben zo hun eigen visie op retailing. Een wezenlijk verschil ten opzichte van de Nederlandse visie. Assortiment, presentatie en winkelindeling vereisen andere keuzes. Locatiebezoeken en gedetailleerd uitgewerkte voorstellen brengen ook hier de gewenste oplossing. Op die manier monitoren we ook enigszins de overeenkomsten (en de verschillen) in retail binnen Europa. Das stimmt…oder nicht?

De Franse consument stelt weer andere eisen aan de collectie, net als de hypermarche’s aan de presentatie. Om die twee te matchen werken we samen met het team van Elho aan maatwerkoplossingen voor shoppresentaties. We maken met de visualisaties het werk van het salesteam een stuk aangenamer. En het scheelt tijd tijdens het uitwerken en produceren van de diplays.

elho renderingen winkelconcepten

Vivante Bekenkamp

Vivante Bekenkamp Nijhof Baarn

Woonwarenhuis Nijhof in Baarn was op zoek naar een ondernemer met een eigentijds concept voor de invulling van het segment woninginrichting. Een significante uitdaging in een woonwereld van zo’n 15.000 m2. Vivante Bekenkamp durfde het aan en opende hier een vijfde vestiging als shop-in-shop.

Klant

Vivante Bekenkamp

Projectdatum

2021

Bekenkamp Nijhof Baarn - Visievormgevers

Bijzondere winkel creëren

Binnen het woonwarenhuis van Nijhof mocht Vivante Bekenkamp een eigen plek creëren. In het geweld van alle merken en concepten was het een fikse uitdaging om hier het verschil te maken.

Voor de woonwinkels van Vivante Bekenkamp in Laren, Hilversum en Bussum zijn de afgelopen jaren al meerdere intensieve samenwerkingen geweest met VISIEVORMGEVERS. Van herinrichtingen tot complete verbouwingen. Altijd met een verrassend en smaakvol eindresultaat. Nu was het ook de taak om deze vijfde vestiging vorm te geven. Een bijzondere uitdaging.

“De Visie in het ontwerp maakt voor ons het verschil.”

Vivante Bekenkamp

Bekenkamp Nijhof Baarn - Visievormgevers

Luxaflex vs Sunway

Twee competitieve merken naast elkaar. Subtiel contrasterend in zwart en wit. Voor de shop-in-shop van Vivante Bekenkamp waren Luxaflex en Sunway bereid om een stap verder te gaan. Speciaal voor Nijhof werden er stijlvolle displays ontwikkeld voor de raamdecoratie. Een proces waarin VISIEVORMGEVERS het ontwerp mee hebben bedacht en de samenwerking zijn aangegaan met deze toonaangevende merken.

Shop-in-shop concept

Voor Vivante Bekenkamp ligt de uitdaging van deze shop-in-shop voornamelijk in de doorloop van het winkelend publiek. Hoe trek je deze potentiële klanten naar je toe bij een instore concept zonder muren? Een advies- én een bespreektafel, beiden in de open ruimte. En toch voldoende ruimte én privacy creëren voor klanten en medewerkers. Het lijkt wéér gelukt….


Selecta Nederland

Selecta Nederland

Hoofdkantoor Dordrecht

Hoe bouwen we een gedateerd jaren zestig kantoor om tot een ‘state of the art’ resultaat? Een renovatie van het volledige interieur van het hoofdkantoor in Dordrecht. Dat was de droom van Selecta Nederland. Brandstore, bedrijfsrestaurant, vergaderruimtes, instructieruimte en het coffeelab zijn volledig gefacelift. Dat smaakt naar meer.

Klant

Selecta Nederland

Projectdatum

2018 – 2021

Selecta Nederland - VISIEVORMGEVERS
Selecta Nederland - VISIEVORMGEVERS
Selecta Nederland - VISIEVORMGEVERS
Selecta Nederland - VISIEVORMGEVERS
Selecta Nederland - VISIEVORMGEVERS
Selecta Nederland - VISIEVORMGEVERS
Selecta Nederland - VISIEVORMGEVERS
Selecta Nederland - VISIEVORMGEVERS
Selecta Nederland - VISIEVORMGEVERS

Sfeervol hospitality concept

Een diepgaande analyse naar wenselijke functies en noodzakelijke functionaliteiten bracht veel inzichten. Daar konden we direct mee aan de slag. Die zijn uitgewerkt in een sfeervol totaalconcept met diverse koffie- en cateringconcepten. Deze kunnen vervolgens door heel Europa kunnen uitgerold. 

Verschillende koffieconcepten van Selecta werden samengebracht in een ruimte die ook nog eens als ontmoetingsruimte functioneerde. Een fikse uitdaging dus. Vier coffeecorners met een uniforme vormgeving, maar afwijkend in uitvoering van materialen, vormden de basis van de brandstore. Een collectieve barista workspace met een barfunctie completeerde de ruimte. Houten lamellen ontnamen de onrustige blik op het voorbijrazende verkeer. Een voltreffer. De ruimte is dagelijks bezet en wordt door de medewerkers gezien als dé ontmoetingshotspot van het hele pand.

Teamwork in optima forma

Deze fikse ontwerpuitdaging zijn we samen met Gripp Projecten aangegaan. Gripp was volledig verantwoordelijk voor de realisatie. VISIEVORMGEVERS voor het ontwerp en materialisatie. De onderlinge jarenlange samenwerking bewees ook hier zijn waarde. Als team goed op elkaar ingespeeld en gebruik gemaakt ven ieders kracht, waardoor het meest optimale resultaat is gerealiseerd.

“SAMENWERKEN BRENGT HET BESTE RESULTAAT VOOR DE KLANT.”

Tom Meeuwis, Gripp Projecten


Washin7

Washin7

Toen Frank Vekemans van Washin7 besloot om gelijktijdig twee volautomatische overdekte hypermoderne wasstraten te bouwen in Eindhoven en Roosendaal, was hij heel helder in zijn formulering. Van autowassen een feestje maken. Een overdekt was-, poets- en stofzuigparadijs voor de vierwieler. Het moest een ultieme belevenis worden. Een bijzondere ervaring en een superschone auto in minder dan 10 minuten.

Klant

Washin7

Projectdatum

2015-2021

Het roer om…

De bouw was al gestart en de materialen besteld. Of we ‘even’ een passend inrichtingsconcept konden ontwerpen. Een paar gesprekken later was duidelijk dat het roer om moest. Andere gevelbekleding. Mega visuals. Supergrote compacte teksten en een ander inrichting van het voorterrein. Om Frank ervan te overtuigen dat er een aantal ingrijpende keuzes gemaakt moesten worden, startte Hans met het maken van een 3D-model. Routing van de bezoekersstromen, kleurstelling van interieur, bestrating en ander zaken gingen op de schop.

Het resultaat was boven verwachting door het intensieve overleg en een sterke samenwerking. Dat was het begin van een jarenlange samenwerking. De eigenwijze en ongebruikelijke aanpak van deze visuele identiteit leverde veel positieve feedback op van, nog steeds terugkerende, zakelijke- en particuliere bezoekers.

“Mooi is belangrijk, maar praktisch gaat voorop”

In zeven stappen

Met uitgebalanceerd beeldmateriaal en grafisch mooi ontworpen teksten werd een heldere boodschap gecommuniceerd. Het concept “in 7 stappen naar een superschoon resultaat” is klip en klaar. Het was een mooie aanloop naar de doorvertaling van dit concept binnen waslocaties verspreid over Zuid Nederland. Mooi toch.

Na de opening van die eerste twee vestigingen, volgden er meer locaties. Om Washin7 naar the next level te tillen, kwam Frank met creatieve en praktische oplossing op het bestaande concept. De nieuwe vestiging in Venlo werd voorzien van een 35 meter lange interieurbaan. Binnen acht minuten wordt het interieur van je auto volledig gereinigd. VISIEVORMGEVERS adviseerde Washin7 voor de aankleding en materiaalkeuzes, aanvullende signing, verlichting, meubilair en koffiecorner.

Washin7 Venlo schetsen
Washin7 koffiecorner

Rabobank

Rabobank Het Groene Woud Zuid

Klanten die moeite hebben met gebrek aan privacy. Voor medewerkers was de situatie soms onoverzichtelijk. En een gedeelte van de hal werd niet gebruikt. Elke vestiging van Rabobank Het Groene Woud Zuid had zijn eigen uitdaging. Kortom, de bankkantoren in Best, Oirschot en Son waren aan een update toe.

Klant

Rabobank

Projectdatum

2017

Rabobank Best - Visievormgevers

De uitdaging van een flexibel inrichtingsconcept

Bezoekers klaagden over het gebrek aan privacy. Tijd om de indeling eens kritisch te bestuderen en de routing te optimaliseren. Ook het toegankelijk maken van digitale informatie voor klanten was nodig. Aan VISIEVORMGEVERS te taak om te kijken of er substantiële stappen gemaakt konden worden ter verbetering van de situatie.

Rabobank Son - Visievormgevers

“Intensief overleg met de gebruikers zorgde voor de uiteindelijke oplossing.”

Karin – Rabobank Het Groene Woud Zuid
Rabobank Oirschot - Visievormgevers
Rabobank Best - Visievormgevers

Fris ‘Groene Woud’ jasje

Het bestuderen van de bezoekersaantallen en het gedrag, bracht de mogelijkheden voor deze kantoren in kaart. Uitgebreid overleg met de medewerkers stond aan de basis voor verschillende keuzes en de uiteindelijke oplossing.

Het ontwerp voor de nieuwe inrichting werd een combinatie van verplaatsen van functies, een logische indeling, lokaal geproduceerd meubilair en fraaie graphics. Een fotowedstrijd voor klanten was het slotstuk. De winnende foto’s zijn in elk kantoor op groot formaat opgenomen. Frisse en eigentijdse kantoren met een ‘Groene Woud’ jasje is het resultaat.

Rabobank Best - Visievormgevers
Rabobank Oirschot - Visievormgevers
Rabobank Best - Visievormgevers

Visievormgevers - Branding Spaces

Adres

Moorland 4 (eerste etage)
5688 GA Oirschot

Contact

E: info@visievormgevers.nl
T: 06 – 11 34 07 36 / 06 – 26 758 757

Connect
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google