Selecta Nederland
Selecta Nederland
Hoofdkantoor Dordrecht
Hoe bouwen we een gedateerd jaren zestig kantoor om tot een ‘state of the art’ resultaat? Een renovatie van het volledige interieur van het hoofdkantoor in Dordrecht. Dat was de droom van Selecta Nederland. Brandstore, bedrijfsrestaurant, vergaderruimtes, instructieruimte en het coffeelab zijn volledig gefacelift. Dat smaakt naar meer.
Klant
Selecta Nederland
Projectdatum
2018 – 2021










Sfeervol hospitality concept
Een diepgaande analyse naar wenselijke functies en noodzakelijke functionaliteiten bracht veel inzichten. Daar konden we direct mee aan de slag. Die zijn uitgewerkt in een sfeervol totaalconcept met diverse koffie- en cateringconcepten. Deze kunnen vervolgens door heel Europa kunnen uitgerold.
Verschillende koffieconcepten van Selecta werden samengebracht in een ruimte die ook nog eens als ontmoetingsruimte functioneerde. Een fikse uitdaging dus. Vier coffeecorners met een uniforme vormgeving, maar afwijkend in uitvoering van materialen, vormden de basis van de brandstore. Een collectieve barista workspace met een barfunctie completeerde de ruimte. Houten lamellen ontnamen de onrustige blik op het voorbijrazende verkeer. Een voltreffer. De ruimte is dagelijks bezet en wordt door de medewerkers gezien als dé ontmoetingshotspot van het hele pand.
Teamwork in optima forma
Deze fikse ontwerpuitdaging zijn we samen met Gripp Projecten aangegaan. Gripp was volledig verantwoordelijk voor de realisatie. VISIEVORMGEVERS voor het ontwerp en materialisatie. De onderlinge jarenlange samenwerking bewees ook hier zijn waarde. Als team goed op elkaar ingespeeld en gebruik gemaakt ven ieders kracht, waardoor het meest optimale resultaat is gerealiseerd.

“SAMENWERKEN BRENGT HET BESTE RESULTAAT VOOR DE KLANT.”
Tom Meeuwis, Gripp Projecten
Washin7
Washin7
Toen Frank Vekemans van Washin7 besloot om gelijktijdig twee volautomatische overdekte hypermoderne wasstraten te bouwen in Eindhoven en Roosendaal, was hij heel helder in zijn formulering. Van autowassen een feestje maken. Een overdekt was-, poets- en stofzuigparadijs voor de vierwieler. Het moest een ultieme belevenis worden. Een bijzondere ervaring en een superschone auto in minder dan 10 minuten.
Klant
Washin7
Projectdatum
2015-2021

Het roer om…
De bouw was al gestart en de materialen besteld. Of we ‘even’ een passend inrichtingsconcept konden ontwerpen. Een paar gesprekken later was duidelijk dat het roer om moest. Andere gevelbekleding. Mega visuals. Supergrote compacte teksten en een ander inrichting van het voorterrein. Om Frank ervan te overtuigen dat er een aantal ingrijpende keuzes gemaakt moesten worden, startte Hans met het maken van een 3D-model. Routing van de bezoekersstromen, kleurstelling van interieur, bestrating en ander zaken gingen op de schop.
Het resultaat was boven verwachting door het intensieve overleg en een sterke samenwerking. Dat was het begin van een jarenlange samenwerking. De eigenwijze en ongebruikelijke aanpak van deze visuele identiteit leverde veel positieve feedback op van, nog steeds terugkerende, zakelijke- en particuliere bezoekers.

“Mooi is belangrijk, maar praktisch gaat voorop”


In zeven stappen
Met uitgebalanceerd beeldmateriaal en grafisch mooi ontworpen teksten werd een heldere boodschap gecommuniceerd. Het concept “in 7 stappen naar een superschoon resultaat” is klip en klaar. Het was een mooie aanloop naar de doorvertaling van dit concept binnen waslocaties verspreid over Zuid Nederland. Mooi toch.
Na de opening van die eerste twee vestigingen, volgden er meer locaties. Om Washin7 naar the next level te tillen, kwam Frank met creatieve en praktische oplossing op het bestaande concept. De nieuwe vestiging in Venlo werd voorzien van een 35 meter lange interieurbaan. Binnen acht minuten wordt het interieur van je auto volledig gereinigd. VISIEVORMGEVERS adviseerde Washin7 voor de aankleding en materiaalkeuzes, aanvullende signing, verlichting, meubilair en koffiecorner.


Delta
Delta
Business Center
Business Center Delta is gelegen op het Businesspark IJsseloord II in Arnhem, dat een hoogwaardige uitstraling heeft met een parkachtig karakter. De entree, loungeruimte, het restaurantgedeelte en het terras van het gebouw op de begane grond werden voorzien van een nieuw inrichtingsontwerp.
Klant
Gripp Projecten
Projectdatum
2019-2020




Logische en praktische indeling
Voor de inrichting van Business Center Delta was het maken van een vlekkenplan de start van het proces en een essentieel onderdeel van het ontwerp. Met een vlekkenplan is het meteen duidelijk hoe een indeling van het pand eruit komt te zien. Door de gekozen inrichtingselementen wordt er een inspirerende ontmoet- en werkomgeving gecreëerd.
Flexibel werken en ontmoeten
In de ontmoetingsruimte staan verbinding en sociale interactie centraal. Mensen kunnen een praatje met elkaar maken, een informele bespreking of korte brainstormsessie houden en tijdens de lunch gezellig bijkletsen.

“Business Center Delta heeft een MODERNE LOOK & FEEL en is Voorzien van alle faciliteiten.”
Rabobank
Rabobank Het Groene Woud Zuid
Klanten die moeite hebben met gebrek aan privacy. Voor medewerkers was de situatie soms onoverzichtelijk. En een gedeelte van de hal werd niet gebruikt. Elke vestiging van Rabobank Het Groene Woud Zuid had zijn eigen uitdaging. Kortom, de bankkantoren in Best, Oirschot en Son waren aan een update toe.
Klant
Rabobank
Projectdatum
2017

De uitdaging van een flexibel inrichtingsconcept
Bezoekers klaagden over het gebrek aan privacy. Tijd om de indeling eens kritisch te bestuderen en de routing te optimaliseren. Ook het toegankelijk maken van digitale informatie voor klanten was nodig. Aan VISIEVORMGEVERS te taak om te kijken of er substantiële stappen gemaakt konden worden ter verbetering van de situatie.

“Intensief overleg met de gebruikers zorgde voor de uiteindelijke oplossing.”
Karin – Rabobank Het Groene Woud Zuid


Fris ‘Groene Woud’ jasje
Het bestuderen van de bezoekersaantallen en het gedrag, bracht de mogelijkheden voor deze kantoren in kaart. Uitgebreid overleg met de medewerkers stond aan de basis voor verschillende keuzes en de uiteindelijke oplossing.
Het ontwerp voor de nieuwe inrichting werd een combinatie van verplaatsen van functies, een logische indeling, lokaal geproduceerd meubilair en fraaie graphics. Een fotowedstrijd voor klanten was het slotstuk. De winnende foto’s zijn in elk kantoor op groot formaat opgenomen. Frisse en eigentijdse kantoren met een ‘Groene Woud’ jasje is het resultaat.



Trespa International
Trespa International
Met Design Centers in New York, Santiago (Chili) en Barcelona is Trespa International op de grote continenten aanwezig. Als marktleider voor geventileerde gevels zochten ze naar professionele exposure in deze wereldsteden. Locaties werden zorgvuldig geselecteerd om daarna omgebouwd te worden tot Trespa Design Centers. Hier konden vormgevers en architecten inspiratie konden opdoen, het eigen netwerk en hun relaties konden ontmoeten. Een inspirerend concept.
Klant
Trespa International


New York kicks off
Hoe konden we New Yorkse architecten triggeren om een bezoek aan het Design Centre te brengen. Waar zouden ze behoefte aan hebben. Moest de focus liggen op productpresentatie? Op informatie of technische specificaties? In recordtijd werden studies gemaakt voor de inrichting. Steeds uitgaande van de uitkomsten van het onderzoek. Het resultaat mocht er zijn.
Barcelona next
Nog steeds draait het Design Centre in de hippe wijk El Born op volle toeren. Hier ligt de basis voor de expansie naar de Spaanse markt. Op de twee verdiepingen is ruimte om te werken, te ontvangen en te exposeren. En om de hoek is ruimte om heerlijk tapas met een lokale wijn te scoren.
And beyond… Santiago Chili
Aan Plaza Las Lilas in Santiago ligt het Design Centre voor Zuid-Amerika. Het Chileense team was erg te spreken over het ontwerp, de realisatie van dit inrichtingsproject en het projectmanagement op afstand. Alles werd keurig binnen de tijdsplanning gerealiseerd, zonder ook maar één bezoek aan de Chileense hoofdstad.


Aart-Jan van der Meijden
Commercial Director, 2010 – 2016
“Working with Hans is great fun. He is a source of inspiration and certainly a very creative person. We have worked together on many 3d presentations ranging from Trespa exhibition displays to the Trespa Design Centre in SoHo New York. Together with Hans, we have been able to visualize our brand and improve our brand image. Hans is challenging me to constantly go further and beyond and is able to always strike a nerve.”


Remon Veraart
CEO Trespa North America, 2010 – 2013
“Hans heeft over een langere periode verschillende opdrachten gedaan voor Trespa International. Twee projecten zijn me bijzonder bijgebleven, de creatie van een Design Centre in New York (USA) en Santiago (Chile). Hans was in staat om de commerciele strategie om te zetten naar een drie dimensionele ruimte waarin bestaande en nieuwe klanten werden geïnspireerd en geïnformeerd. Hans heeft een bijzonder talent om door indeling en vormgeving een ruimte te creëren waar mensen als het ware ingetrokken worden.
De merkidentiteit wordt in alle elementen verankerd zodat bezoekers een vanzelfsprekende maar toch verrassende ervaring krijgen. Hans was ook bij de uiteindelijke bouw constant nauw betrokken om te zorgen dat het uitgevoerd werd zoals bedoeld. Het New York Design Centre heeft tien jaar lang veel bezoekers getrokken die spontaan binnen liepen of één van de vele events bijwoonden. Het Santiago Design Centre bestaat nog steeds als een enerverende plek waar architecten en designers graag komen.”

