Roche Financieel Adviseurs
Piaggio concept
Financieel advieskantoor Roche verhuisde van een winkelstraat naar een kantoorlocatie op de eerste etage. Het leek een logische keuze. Tot dat bleek dat klanten moeite hadden om de vestiging te vinden. Na twee meetings en een mini crea-sessie met het eigen team lagen de oplossingen voor de hand. We gaan naar de klanten toe met frisse mobiele exposure. De keuze: een slim concept rondom een hippe Piaggio. Compleet met makkelijk te wisselen graphics. Gratis inzetbaar voor alle organisaties en verenigingen. Roche kweekt zo goodwill waar ze naar op zoek zijn. En ze zitten kort bij hun klanten. En de Piaggio? Die is bijna altijd wel ergens op een lokaal event te vinden.
Klant
Projectdatum
2015
Het project in beeld
In het oog springen
De verhuizing van de financiële adviseurs van Roche van een zichtlocatie naar een kantoorverdieping op de eerste etage was de aanleiding om te sparren over het verbeteren van de zichtbaarheid. Deze discussie en een individuele word-cloud sessie met de medewerkers legde vervolgens de unieke kenmerken van de organisatie bloot. Daarop ontstond een concept dat zowel voor de vindbaarheid als voor de communicatie gebruikt kan worden. In de conceptfase ontstond het idee om een originele Piaggio in te zetten om flexibel en on the spot met de doelgroep te communiceren. Een slim wisselsysteem zorgt ervoor dat de boodschappen snel gewisseld en voor een beperkt budget geproduceerd kunnen worden. Dat past bij het DNA van Roche: ontzorgen op financieel gebied.