Decorette
Van winkel naar showcase naar atelier
Een nieuw concept voor winkels die goed draaien en er goed uitzien. Die vraag was een echte uitdaging. Wat maakt ondernemers succesvol? En waar is de klant naar op zoek? Stapels onderzoek en uitgebreide studies kregen vorm in een volledig nieuw concept met visie.
Klant
EK Retail
Projectdatum
2020-2022
Het project in beeld
De tijd is rijp voor een nieuwe aanpak
Decorette wilde vernieuwen in een veranderend retaillandschap. Maar hoe die je dat? Wat is daarvoor nodig? Hoe krijgen we de Decorette ondernemers mee in die vernieuwing? De uitgebreide onderzoeken en inspiratiereizen van Decorette gaven wel de richting, maar niet de oplossing. Met ons eigen onderzoek en analyses completeerden we aangeleverd materiaal en wonnen we met een eigenwijs, maar overtuigend, concept de ‘pitch’. Niet zozeer de interieuronderdelen, maar de totale uitstraling, de verfrissende visie op retail en de veranderende werkmethodiek zijn de sleutels achter de vernieuwde aanpak.
Verkopen wordt adviseren
De werkmethodiek van Decorette was al aan het veranderen. De pandemie heeft dat proces versneld. Voor sommige ondernemers was het een bevestiging, voor anderen een nieuwe overtuiging. In het nieuwe concept is veel meer ruimte om echt met klanten in gesprek te gaan, door het toevoegen van werkstations. Zo is er de rust en tijd om complete oplossingen samen te stellen, alternatieven te zoeken en de ultieme oplossing voor klanten te bereiken.
De primeur vond plaats in 2021 met de opening van de pilotstore in Maassluis, met groot succes! Andere vestigingen in Nederland hebben deze vernieuwing omarmd, waardoor ze transformeren van traditionele winkels naar inspirerende showrooms en ateliers.
Van laten zien wat je hebt,
naar laten voelen wat je kunt.
Angela van Dongen, Formuledirecteur Decorette