Verhelderen
Opdrachten starten traditioneel met een aangeleverde briefing door de opdrachtgever. In de opstartfase besteden we extra aandacht aan het uitgebreid doornemen van deze briefing. Er wordt doorgevraagd naar het doel, de wensen en uitganspunten van de aanvraag. Maar ook de verwachtingen, de startsituatie en de gewenste eindoplossing. Een waardevol punt is het meenemen van de doelgroep (klanten én gebruikers), het DNA van het bedrijf en de huisstijl.
Waarom vraag je wat je vraagt?
Input vanuit de klant ontvang je altijd, maar hoe compleet is dit? Hoe krijg je waardevolle informatie tot je beschikking? Waar komt de vraag vandaan? Met speciale technieken en tools weten we vragen te verdiepen. En daardoor kunnen we opdrachten concreter te maken, als dat nodig is. Soms leidt dat tot een geheel andere insteek. Verhelderen noemen we dat. Een onmisbaar eerste deel van opdracht.
De ruimte voelen
Er wordt altijd een locatiebezoek gepland. We willen we de ruimte kunnen ervaren. Zo kunnen we de mogelijkheden bekijken, maar ook maatvoering en verschillen ten opzichte van bouwtekeningen bekijken. Ook willen we de ruimte graag ‘voelen’ om ons in de situatie van opdrachtgever en gebruikers te kunnen verplaatsen. Aansluitende wordt dit besproken met de opdrachtgever. Daarna gaan we starten met de volgende fase: idee generatie.